Fórum » Elméleti háttér »

Fenntartásaim vannak!

Hozzászólások száma: 50
Listázva: 31-40
Szerző Hozzászólás
hawkbill
2009. december 4.
14:58

#31
dollarpapa,Zorro25,levati,nesz...
Tetszik, amiket mondtok, én is ezt a vonalat képviselem, tudok segíteni, ha valaki elakadna, új szempontokat, megoldási javaslatokat tudok kínálni:
a totóval 30 éve foglalkozó, a szűrésekben komoly eredményeket felmutatni tudó (világbajnok) módszerekkel, de új utakat is kereső, mindenre nyitott "felhasználó"-ként, az építő jellegú kapcsolat reményében.
Én sem akarok bizonyítani semmit, nem is akarok konfrontálódni senkivel, csak segíteni azoknak, akik ezt igénylik...
Zorro25:
Nem olyan sok oszlop, amit (a 44. hétre) dollárpapa nagy vonalakban megfogalmaz, abból könnyedén ki lehet hozni akár a megjelöltnél jóval kisebb oszlopszámot is. "Nem eszik olyan forrón a kását"...
Akit érdekel: hawkbill@freemail,hu
dollarpapa
2009. december 4.
20:39

#32
Ez kérem az igazi!
Van akinek a sok is kevés, és van akinek a kevés is sok!
De, hát ez a lényege a dolognak. Ahányan vagyunk annyiféleképpen gondolkodunk és közelítünk meg dolgokat.

Zorro25:
Valóban elírtam, de a lényegen semmit nem változtat. Egy eltérés a vezetésben. És igaz, még elég sok szűrőfeltételt alkalmaztam. Néhányról később beszéltem. Ilyenek az egymást követő egyformák maximálása, vagy a csoportokra bontás stb.
Szerencsém volt? Lehet, nem is mondtam soha, hogy ezen a szinten nem szerencsejátékot játszom. Csak kicsit irányított szerencsével. Előfordul, hogy az irányítás nagyon célt téveszt, ilyenkor messze vagyok a nyerő sortól.
Nem értek egyet azzal, hogy az alaptippben kellene lényegesen lejjebb adni. Rendben, a 13 háromesély valóban sok, igen sok szűrőn kell átengedni. Nagy a szerencsefaktor.
A kedvenc játékom amit legtöbbször játszom, 8-3-2 alaptipp.
És miért ragaszkodom a sok háromesélyhez? Egy példa a 48. hét.
A tippversenyben 4-4-5 tippet adtam le és kemény 8 találatot értem el vele. Ha ezt játszanám akkor szűrhetek én akárhogyan, rászűrni találatot biztosan nem fogok.
Ezzel szemben 8-3-2 játékomon az alapban 1 kétesélyt buktam el. /Generáltattam egyébként itt a lapon is belőle 1, 2 és 3 hibás játékot. Az egyhibás nem hozta a hibát, 2 db 12 találatom lett volna. Igaz, 3374 oszlopon. Ez nekem sok, még olyan héten is mint a 48. volt./
Ezért a saját programommal generáltam le, és szűrögettem rendesen. Az is igaz, hogy nem tudtam a 12 találatot megtartani, mert ÉN is használom azt a módszert időnként, hogy a kiszűrt oszlopokat még 2 hibapontosítom. Így 106 oszlopon lett 11 találatom.
Tehát továbbra is kitartok a sok háromesély mellett.
Arról nem is beszélve, hogy igazán meglepetésre CSAK így lehet játszani! Ez pedig fontos, a nagyobb nyeremények megcélzásának érdekében.

hawkbill:
Én a magam részéről jobban örülnék, ha itt folynál inkább bele a nyílt megbeszélésekbe!
Tiszteletben tartom, ha nem osztasz meg minden infót, én magam sem teszem még most. De ha kialakul egy jó kis közösség, -amire minden esély megvan- akkor azért egyre több morzsát csipeget össze mindenki. Abból pedig új gondolatok látnak napvilágot és mindenki halad előre egy kicsit. Fontosnak tartom a sokoldalú eszmecserét, még ha vannak tabuk akkor is.
Zorro25
2009. december 4.
20:48

#33
Nesz, Levati!
Azt hiszem nem teljesen értjük egymást. A hibapontos kulcsok elméletével és tulajdonságaival teljes mértékben tisztában vagyok. Ennek ellenére még mindig nem teljesen világos számomra mit csinál Nesz, ezért megpróbálom a saját szavaimmal megfogalmazni:
A) kicsit leegyszerűsítve, de fogod a kulcsot és megjátszod annak 1,6%-át
(erre vonatkozott az a kérdésem, hogy honnan tudod egy adott oszlop - nem pedig a teljes kulcs - valószínűségi karakterisztikáját)
B) van 4 halmazod (kollektív szelvények) és sorban feltételezed, hogy az 1., 2., 3., 4. kollektív szelvényen lévő (nevezzük úgy) "alaptipp" 13-as, és ennek tükrében szűkíted a kollektív szelvények által tartalmazott oszlopokat.

Remélem érthető voltam, és mindenkinek egy kalappal a 49. hétre! igen

ui.: Írtam priviben hawkbill-nek, és kértem tapasztalatai megosztását. Feltételezem még nem akarja fórum szinten nyilvánosan megosztani minden tudását, ezért adott e-mail címet.
Zorro25
2009. december 4.
21:34

#34
Dollárpapa!
Mire elküldted a hozzászólásodat már kész volt az enyém, de reagálnom kell írásodra. Kicsit úgy tűnik meg akarsz győzni arról amit csinálsz, de ez nem szükséges mert szinte szóról szóra egyetértünk. Ami eddig nekem nem volt világos játékstílusoddal kapcsolatban az az, hogy tulajdonképpen te is egy magas index-számú alaptippből indulsz ki. Ezek alapján ha hibázol az alaptippben, akkor az úgymond végzetes, tehát az egész játékban megjelenik. Én ellenben tényleg a 13 háromesélyesből indulok ki, tehát az az alaptippem, és erre (1.594.323 oszlop - a +1 már nincs rajta) küldöm a szűrőket. Az általad megadott 44. heti adatok alapján így 38.430 oszlop jött ki (erre mondtam hogy magas).
A hozzászólásod elején írtad a rászűrés problematikáját. Egy időben csináltam azt, hogy a 13 3esélyből generált oszlopokat úgy szűrtem, hogy egy viszonylag magas index-számú tipp formájában megadott szűrőfeltétel segítségével azt mondtam, hogy nincs rajta 13 találat, csak 12 vagy 11 (vagy 11-13-ig, stb.), így alapból beépíthető hiba is az alaptippbe. A következmény természetesen magas oszlopszám.
Még egy technikai kérdés: mekkora maximális oszlopszámot tudsz (második körben) hibapontosítani? Ezt azért kérdem, mert elég nagy hardware és időigénye van az én módszeremnek.
hawkbill
2009. december 4.
22:02

#35
Zorro25,
Én is a 13 háromesélyből indulok ki, azt szűröm keresztbe-kasul.
Bármilyen oszlopszámra lehet hibapontozót ráengedni. A tapasztalat persze az, hogy minél nagyobb masszára engeded rá, annál többet tud kivenni 'feleslegesként', vagyis amit le tudsz fedni 1-2-3 hibapontosan. Ugyanis minél jobban szűröd a szűrőiddel a nagy masszát, annál kevésbé lehet később a hibapontozáshoz megfelelő (1-2-3 hibapontosan lefedhető) tippsorokat találni benne...nyelvet nyújt
A továbbszűréssel valszeg jobb eredményt érsz el. Dollárpapa célratörő koncepciója lehet inkább a megoldás, bevállalni valami - mások szerint akár meredeknek tűnő, de megérzett - olyan dolgot, ami marhára megszűri, de ha bejön, vagy ha esetleg eggyel odébb is csúszik, jobb eredményt fog adni, hidd el...
hawkbill
2009. december 4.
22:23

#36
Namostakkor (mivel a saját megoldásaimat nem reklámozhatom), az egyetlen ingyenes programot, ami egy előzőleg megszűrt állományra is képes hibapontozást rányomni, tudok ajánlani, persze arra jó, ha ki tudsz venni előre 2 fixet: most nézem, a múlt héten még élt a link, most meg már nem, de elküldöm, akinek kell: PC-System az osztrák totóra, 11 mérkőzést kezel, szűrheted először bizonyos feltételekkel, majd ráengedhetsz hibapontozást.
www.toto1.eu/software.html
Innen lehetett odamenni, de most már nem sikerül... (persze nem árt, ha tudsz németül...)
hawkbill
2009. december 4.
22:29

#37
Pardon, 12 meccset kezel, tehát 1 fixet kell kivenned hozzá (az 1. vagy a 13. meccset), akkor lehet jól használni a magyarra is (hogy ne sérüljön esetleg az alkalmazott blokk-állítás)...
hawkbill
2009. december 5.
08:55

#38
Közben megtaláltam a PC-System letöltési helyét, kissé elbújtatták:
www.toto.at/gaming/WD_newton_notloggedin.jsp?sessionID=5dcefba3-1401-583d54-13e2-0df8cc1eb0e9
hawkbill
2009. december 5.
09:37

#39
Nagyon helyre kis szűrőprogi, már csak azért is, mert ingyenes. Kezdőknek, akik szeretnének ismerkedni a szűréssel, tudom ajánlani. (Arról nem is beszélve, hogy akit idegesít, hogy nem érti, az mellékesen megtanul németül dinka).
dollarpapa
2009. december 5.
10:04

#40
Zorro25!
Ha az érvelés a nézeteim mellett meggyőzésnek számít, akkor meg akarok győzni másokat is, de egyébként nem nem
Én is sokáig játszadoztam a 13 három eséllyel, időnként még most is megteszem. Nagyon ritkán, mert sokat kell melózni vele, hogy lefaragjam a játékra áldozni szándékozott összegig. Ezért váltottam a 8-3-2-re amit legszívesebben játszok. Ebből többnyire illik hozni legalább a 12 alapot. Igaz, hogy már végzetes hibát lehet véteni, de lényegesen kevesebb szűrő kell, ezért a végén kiegyenlítődik. Mert ha kettőt el is vétek, még mindig legalább olyan eséllyel indulok a 11-esért, mint a rengeteg szűrővel. Az alapból beépített hibákat is alkalmazom, általában nálam a 11 találat a célzott.

Nesz írja a #21 hozzászólásában, hogy kísérletezik a 2-8-3 alappal.
Hozzá képest mindenképpen sokkal nagyobb eséllyel indulok. Abba a játékba legtöbb alkalommal már az alapban van 3 hiba /ha nem több!/. Amikor nincs, akkor pedig nem érdemes kiváltani a 10-est, ha egyáltalán fizetik. Arról nem is beszélve, hogy szinte semmi lehetősége meglepire játszani, ezt talán nem is kell kifejtenem, hogy miért.
Elnézést kérek Nesztől! Semmiképpen és semmilyen formában nem szeretném megbántani, de ez a véleményem a kevés 3 esélyes játékról.

Én a játékomat erősen kihegyezem a meglepikre. Minden szűrőt arra irányítok. Pl. 49.hét.
1x2,1x2,1x2 2,1x2,1x x2,1x,1x2 1x2,1,1x2,1x2 az alapjátékom.
Két lehetőségen gondolkodtam.
1, 1-x-2 számát 6-4-3-ra szűröm és mindenhol a papírforma kap prioritást. Addig szűrtem amíg 60 oszlopnál állt meg ez a vari.
2, 1-x-2 számát 3-5-5-re szűrtem és mindenhol a meglepi kapott prioritást. Sok más szűrő után 60 oszlop lett ebből is.
Nem sokat gondolkodtam amikor a 2. játék mellett döntöttem. Ez a hét az 1-eseknek áll. Ha lesz 7, vagy akár több is, akkor az első varinál a 11-es sem fizet annyit, hogy a játék ára visszajöjjön. A másodikkal viszont milyen jó volna egy 11-es!

Sajnos az én módszerem is elég időigényes a hibapontosításnál. A progi bármekkora db. számot kezelni tud. /500 000 db-ra van írva, de bővíthető/ Gyakorlatban nem csináltam vele 35 000-nél nagyobbat. Ez 1 hibásra 1 óra 40 perc, 2 hibásra 7 perc 3 hibásra 2 perc alatt fut le.